En grupp skådespelare på scen under föreställning spelar ungdomar som tittar på tv. En grupp skådespelare på scen under föreställning spelar ungdomar som tittar på tv. En grupp skådespelare på scen under föreställning spelar ungdomar som tittar på tv.

Om oss

Lättläst

Teater Västernorrland är hela Västernorrlands teater. Vi gör teaterföreställningar för alla. Med våra föreställningar vill vi överraska och beröra.

Fyra skådespelare är fast anställda hos oss. Andra anställer vi för kortare tid, till exempel ett år.

Allt som du ser på scener bygger, målar och syr vi själva. 

Vi besöker ofta skolor med våra föreställningar och workshopar.

Skådespelare bättrar på sitt scensmink inför föreställning.
Glatt barn skrattar under teaterövning
Kvinnlig snickare använder bandsåg för att såga till teaterkulisser.